"Изпълване" №14466
"Изпълване" ("Fulfillment") е част от мозаечния фриз, създаден за белгийския дворец “Стоклет“ в периода 1905-1911 г. Фризът съдържа още творбите "Очакване" ("Expectation") и "Дървото на живота" ("Tree of Life").
Трите творби на Густав Климт могат да се използват като триптих.
Климт обрисува двойката в момент на интимност на фона на плосък, екстравагантно блестящ мотив. Създаваният от фона конфликт между дву- и триизмерността е характерен за творбите на Дега и на други модернисти. Двете фигури положени на ръба на отрязък, загатващ за поляна с цветя. Мъжът носи роба с черни и бели правоъгълници, неравномерно разпръснати върху позлата с декорация на спирали. На главата си носи венец от лозови листа. Жената е обрисувана в плътно прилепваща рокля с подобни на цветя кръгли и овални мотиви на фона на успоредни вълнообразни линии. В косата ѝ са вплетени цветчета и на форма наподобява кръгъл ореол около лицето ѝ, завършващ под брадичката като колие от цветя. Подобно разположени фигури на двойки се появяват и в други две картини на Климт: Beethoven Frieze и Stoclet Frieze. Главата на мъжа е разположена много близо до края на платното, което е нехарактерно за традиционната за западния канон композиция, и отразява влиянието на японската живопис, както в този детайл, така и в цялостната опростена композиция.
Смята се, че моделите за тази картина са самият Климт и спътницата в живота му, модната дизайнерка Емили Фльоге, но няма доказателство или писмено свидетелство в подкрепа на това твърдение. Други смятат, че жената на картината е модел, известна като „Червената Хилда“; поради силната прилика с модела на картините на Климт „Жена с боа от пера“, „Златната рибка“ and Даная.
Позлатата в картините на Климт са вдъхновени от пътуване до Италия, което той предприема през 1903 година. Когато посещава Равена, той вижда византийските мозайки в базиликата Сан Витале. За Климт плоскостта на мозайките и липсата на перспектива и дълбочина при тях само подсилвали златното им сияние. Това го подтиква и той да започне от този момент да използва златна и сребърна декорация в собствените си творби насетне.
Репродукцията на "Изпълване" представлява висококачествен печат, върху италианска канаваца с еко мастила. Платното е каширано върху твъд гръб до размер 30х40, а над този размер е опънато на подрамка. Картината е аранжирана с луксозна рамка.